luni, 3 mai 2010

Penisul lui Terente de la “Mina Minovici” e doar piele pe vata





Muzeul Institutului de Medicina Legala “Mina Minovici” este singurul muzeu din tara care este inchis permanent pentru publicul larg. Decizia a fost luata in anii 1930 de insusi intemeietorul sau, care a decis ca tot ce este acolo nu trebuie vazut si cercetat decat de cei direct implicati. Misterele si legendele care circula in jurul acestuia sunt suficiente pentru a scrie o carte.

Cer noros si o atmosfera apasatoare. Locul, curtea Institutului de Medicina Legala “Mina Minovici”. Am venit aici sa realizam un reportaj despre faimosul muzeu din incinta. Dupa ce am dat tarcoale cladirii, megalomanice realizate in timpul comunismului, am hotarat sa intram. Ne-am lovit insa de refuzul paznicului, care ne-a spus ca daca nu suntem studenti sau cadre medicale nu vom ajunge niciodata in muzeu. “Dar avem o intalnire cu domnul director Curca!”, ii spunem, stiind ca aceasta afirmatie il va face sa ne lase inauntru. Am avut dreptate. Am reusit sa intram. Dupa ce ne-am minunat putin la cat de mare este cladirea la interior (pare mai mica de afara), am ajuns la biroul directorului adjunct Cristian Curca. Dupa aproximativ 40 de minute, in care am analizat toate tablourile de pe pereti si am cautat telecomanda televizorului din sala de protocol, a venit si domnul doctor. “Ma scuzati am avut examen cu studentii si nu am stiut ca o sa dureze atat de mult”. Cand ne-a auzit ca vrem sa facem cateva fotografii in interiorul muzeului ne-a spus ca nu prea putem sa ne punem planul in aplicare. Dupa lungi parlamentari am reusit sa il convingem ca nu vrem altceva decat sa prezentam publicului unele din exponate. “Bine. O sa mergem acum sa vizitam muzeul, dar fara filmari si va voi ruga ca unele exponate sa nu fie fotografiate”, ne-a spus acesta.

Ne ridicam de la masa si ne intreptam pe un coridor, cat jumatate de camin studentesc, spre o usa care la prima vedere duce catre o debara. Tot felul de sentimente ne incercau in momentul in care cheia s-a rasucit in yala. Ma asteptam sa ma izbeasca miros de formol si carne in putrefactie. Insa am pasit intr-o camera nu mai mare de patru apartamente mijlocii, care era luminata de soare prin draperii galbene. Lumina, extrem de calma, era oarecum in antiteza cu ceea ce vedeam. Cranii, schelete de adulti si copii cu malformatii, streanguri de spanzuratoare, diferite organe la borcan in formol si masti mortuare. “Acesta este Muzeul Mina Minovici. Bine ati venit”, ne-a invitat inauntru dr. Curca. Imi numaram pasii prin fata vitrinelor unde prima data am zarit “Cranii de Banditi”. Florea, Ion Radulescu zis Mitica, Petre Antonescu zis Cotorea, Ogaru, Mialita si faimosul Terente isi faceau somnul, in dulapul de sticla, zambind cu toti dintii catre cei care ii privesc dincolo de geam. Toti au numele scrijelit pe frunte. Mi-a atras privirea craniul lui Terente, care prezenta urme ale unor fracturi cauzate cu siguranta de pumnii si batele celor care l-au prins in Balta Brailei. Langa acestia, in alte vitrine, stateau insirate craniile folosite de studentii medicinisti la studii. Romani din toate partile ale tarii, nemti, italieni, spanioli.

Mumia Costica

Pe o masa, intins pe burta, statea “Costica”, ultima mumie autentica realizata de Mina Minovici printr-un procedeu original in lume. “Despre mumia noastra “Costica” au circulat tot felul de legende. Una dintre ele spune ca ar fi fost primul portar al Institutului. Din cercetarile pe care le-am facut am aflat insa ca este un simplu om de pe strada, care datorita faptului ca nu avea familie a fost cedat de primarie lui Mina Minovici, acesta realizand un lucru incredibil cu trupul sau. Astfel cersetorul a ajuns una dintre cele mai cunoscute persoane ale vremii. Minovici a supus trupul acestuia unui procedeu original prin care a reusit sa transforme in mumie un corp obisnuit. Este cu totul remarcabil ca a facut totul cu organele specimenului inca intacte. Acest lucru nu a fost realizat nici de egipteni, care le scoteau celor mumificati organele. Nu am descoperit pana acum insa identitatea reala a lui Costica”, ne-a explicat dr. Curca. Tot aceasta ne-a mai spus ca a mai existat o mumie care a rezistat pana in anii ’90. Aceasta era in holul spitalului de urgenta Floreasca, intr-o caseta special amenajata, insa in urma unor infiltratii mumia a inceput sa se hidrateze ca apoi sa intre in putrefactie.

Sub mumie stau cuminti, parca asezati la careu la gradinita, scheletele unor copii nu mai mari de 4 ani prezentand infirmitati sau chiar membre lipsa. Aflam de la ghidul nostru ca scheletele sunt ale copiilor rapiti de tigani la inceputul secolului, pe care ii bateau, le rupeau mainile sau uneori chiar le amputau pentru a-i trimite apoi la cersit. “Din pacate unele din aceste obiceiuri nu s-au schimbat nici acum”, spune gazda noastra impingandu-ne catre o vitrina care contine mai multe bucati de piele infrumusetate de tatuajele vremii, cele mai multe dintre aceastea erotice.
Langa tatuaje, intr-un colt intunecat privirea ne este atrasa de un cap mumificat al unui tanar care a murit prin spanzurare. Gatul este intins neobisnuit de mult, iar trupul ii lipseste cu desavarsire. “Vad ca l-ati observat pe indragostitul nostru. Asta era legenda. Ca s-ar fi spanzurat din dragoste. Nu stim nici pana acum de ce nu are si trupul. Ar fi fost interesant sa observam daca si corpul s-a pastrat la fel de bine. Credem ca restul lui l-au devorat animalele, acesta fiind gasit intr-o padure”, spune directorul adjunct al Institutului Mina Minovici.

Penisul lui Terente nu e penis

Lasam in urma parterul si urcam pe o scara care se incolaceste pe un stalp si poposim la etaj, loc rezervat multiplelor organe in formol. Aici intrebam de cel mai cautat exponat morfopatologic si anume penisul lui Terente. “Da este aici. Din pacate lumea asa ne cunoaste. Ca locul in care si-a gasit “odihna” penisul faimosului talhar. Din pacate a vazut si zile mai bune. Acum nu este intr-o stare foarte buna. A cam inceput sa se degradeze”, ne declara dr.Curca, aplecandu-se sa ne indice locul vestitului exponat. Intr-un colt, intr-un borcan lunguet, plin ochi cu formol, sta madularul faimosului talhar pe care se mai poate citi inscriptia “Fut bine si apasat pe cioc”. Cu stupoare observam ca de fapt penisul haiducului nu este penis. Este doar pielea de pe acesta infasurata pe mese de vata. “Va observ mirarea. Acelasi sentiment l-am avut si noi cand am descoperit ca madularul nu are corpii cavernosi si nu este decat o bucata de piele infasurata pe mese de vata. La prima vedere putea sa pacaleasca si cel mai instruit anatomist. Cei care au realizat conservarea acestuia au facut chiar o treaba foarte buna”, ne-a explicat ghidul nostru.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Buna Ziua!
Eu sunt Vlad, unul dintre membrii Radio Whisper, un radio anti-manele dedicat bloggerilor si nu numai.
Am vizionat cu atentie blogul tau si vreau sa spun ca am fost foarte fascinat de ceea ce am gasit. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Încep sa îl citesc cu drag.
Noi promovam la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tau ; am specificat sursa articolului si am deschis si un subiect pe baza acestuia. Daca doresti, poti sa ne recomanzi orice articol si noi îl vom promova.
Cu scuzele de rigoare pentru acest mesaj de tip spam,acest mesaj este dedicat tie si la cei care merita care ii citim aproape zi de zi.
Ne-ar face placere, de asemenea, sa stim ca ai dori sa ne sustii în acest proiect de radio si sa accepti o eventuala colaborare.
Pe Radio Whisper se difuzeaza toate genurile de muzica, exceptând manele si piesele necenzurate, avem si câteva emisiuni, stiri etc. Ne-am propus sa realizam un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de sustinerea si ajutorul tau si al celorlalti colegi bloggeri. Dorim sa cream o echipa numeroasa, de oameni cu un talent aparte si m-am gândit ca, poate, ai vrea sa ni te alaturi si sa colaboram, binenteles, pe unul dintre domeniile care îti place. Dorim, de asemenea,sa iti acordam un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile si modul de a gândi al bloggerilor si al ascultatorilor nostri.
Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tau si sa ne dai add la id-ul asculta.whisper sau un email asculta.whisper@yahoo.com pentru a discuta mai multe.www.radiowhisper.com
Multumesc,Cu stima Vlad!

Mihaela spunea...

nice picture

Masaj erotic Pitesti spunea...

declara dr.Curca, aplecandu-se sa ne indice locul vestitului exponat. Intr-un colt, intr-un borcan lunguet

Anonim spunea...

Ca studenta am avut acces in muzeu si a fost interesant. Acum, penisul s-a distrus si a fost inlocuit cu un penis necunoscut. In rest, un muzeu interesant.

Trimiteți un comentariu

Harta celor interesati

google analytics

Modified by Blogger Tutorial

VANATORUL DE VISE ©Template Nice Blue. Modified by Indian Monsters. Original created by http://ourblogtemplates.com

TOP